23948sdkhjf

Aarstiderne lancerer ny strategi

Virksomheden, der sælger måltidskasser, lancerer en ny strategi

Aarstiderne vil gerne "inspirere og motivere flere til at spise mere grønt." 

Derfor lancerer måltidskasse-virksomheden, som er blevet opkøbt af Dagrofa, nu en ny strategi, som går under navnet "Lyst til flere grønne måltider." Det fremgår af en pressemeddelelse. 

Strategien, som vil være med til at ændre danskernes spisevaner, betyder blandt andet, at virksomhederne vil udvikle nye, grønne måltidstilbud, indgå stærkere partnerskaber og have et særligt fokus på børnefamilierne, fremgår det. 

"Ambitiøs kurs for Aarstiderne"

- Vi er rigtig stolte af at kunne præsentere en ny strategi, der sætter en ambitiøs kurs for Aarstiderne i de kommende år. Vi står et rigtig godt sted som virksomhed, og nu glæder vi os til at inspirere og motivere endnu flere til at tage del i bevægelsen for en grønnere fremtid,” siger Heidi Boye, adm. direktør i Aarstiderne og PhD i forbrugeradfærd, i pressemeddelelsen. 

Hun uddyber: 

- Med den nye strategi vil vi sætte kunderne i centrum og tilbyde grønne måltider i øjenhøjde til både morgen, middag og aften. Vi vil inspirere danskerne til at genfinde respekten for råvarerne, vi vil skabe madglæde og invitere børnene med i køkkenerne.

For at markere den nye strategi får Aarstiderne også en ny visuel identitet med nye logo, nye farver og et opdateret design. 

Elementer i Aarstidernes nye strategi 

Fællesskab og partnerskaber: I Aarstiderne er der en overbevisning om, at stå sammen for at fremme den grønne agenda. Derfor vil de styrke samarbejdet med eksterne aktører gennem nye partnerskaber såsom Bælgfrugtpartnerskabet, Planteværket og fødevareministerens madspildsklub Klub 12.3. Derudover arbejder Aarstiderne sammen med nogle af Danmarks stærkeste økologiske brands på dagligvareområdet med fokus på at tilbyde nye grønne produkter til kunderne og rykke den grønne agenda sammen. 

Børnefamilierne: Aarstiderne vil styrke indsatsen for at få børnefamilierne med på at spise flere grønne måltider. Det er velkendt, at de fleste forældre kæmper med at få flere grøntsager i børnenes mål,der, og her har Aars,derne løsningen. Det skal blandt andet ske ved at forbedre måltidskasserne målrettet børnefamilier, ved etablering af børnepaneler, der tester retterne, og et øget fokus på indhold og aktiviteter til børn. 

Grønne måltider til hele dagen: I mange år har Aarstiderne fokuseret på aftensmåltiddet med deres måltidskasser som omdrejningspunkt. Men de seneste år er udbuddet af grønne måltider blevet udvidet hos Aarstiderne, så de nu også tilbyder grønne frokostprodukter, morgenmad og snacks. Og der er flere grønne måltidsløsninger på tegnebrættet til lancering inden for nær fremtid.

Kilde: Aarstiderne

Læs mere: Madkassepioner satser på to spor: Hurtig hverdagsmad og weekendhygge

Artiklen er en del af temaet Dagligvarer.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.183